Treceți la conținutul principal

Ce înseamnă TIC?

Cu siguranță mulți dintre voi ați mai auzit acest termen, însă poate vă interesează ce presupune el și unde îl putem întâlni.



Dacă este să ne orientăm spre origini, atunci îi vom cita pe autorii Leavitt și Whisler, care afirmă: «Noua tehnologie încă nu are un nume bine stabilit; noi o vom denumi „tehnologia informației”» (Revista revista Harvard Business Review, 1958). 

        Aflăm astfel, că termenul TIC denumește Tehnologia informației sau și Tehnologia informației și a comunicațiilor și este tehnologia necesară pentru prelucrarea (procurarea, procesarea, stocarea, convertirea și transmiterea) informației, în particular prin folosirea computerelor (calculatoarelor electronice).

     Tehnologia informației este un domeniu element de legătură între electrotehnica clasică și mult mai noua informatică, multe instituții profesionale profilate (inițial) electrotehnic extinzându-se cu timpul și spre domeniul de tehnologia informației. A nu se confunda cu Informatica (Computer Science) și nici cu sistemele informatice.

     Ocupațiile specialiștilor din acest domeniu sunt foarte variate, de la instalarea de software aplicație și până la proiectarea unor rețele de calculatoare complexe și a bazelor de date de informații. Câteva sarcini tipice sunt: managementul datelor, construcția de hardware pentru calculatoare, proiectarea de software, administrarea unor întregi sisteme informaționale. În ultimii ani sfera de răspândire s-a lărgit mult, cuprinzând acum nu numai calculatoare și rețelele lor, dar și telefoane mobile celulare (smartphones), televizoare cuplabile la Internet, automatizarea automobilelor, aplicații militare și multe altele. De aceea, cererea de specialiști de vârf pe piața mâinii de lucru a domeniului este constant mare.
De aceea și instituțiile superioare de învățământ au introdus noi catedre, cursuri, profile și examene corespunzătoare, pentru a ține pasul cu aceste tendințe din cadrul IT, pe lângă domeniile Informatică și Sisteme informatice.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Impactul TIC asupra elevilor și cadrelor didactice. Studiu TEHNE România

Introducerea materiei TIC in școlile din România a provocat diverse reacții, fie ele negative sau pozitive. Astfel, de-a lungul timpului s-au format două tabere: a acelora care s-au declarat mulțumiți de rezultatele acestei metode de instruire și pot indentifica progres în activitatea didactică, iar în cea de-a doua tabără se află cei care pot argumenta faptul că această materie suferă de multiple neajunsuri, atât din punct de vedere al materialelor cât și a organizării conținutului folosit.         Asupra acestui subiect, mi s-a părut că ar fi cel mai corect să aducem statisticile în joc și să lăsăm numerele să aducă o nouă opinie sau chiar să alcătuiască o a treia tabără. Studiul de mai jos a fost condus de Centrul pentru Inovare în Educație (TEHNE Romania), pentru compania Intel, în 2009. Din păcate pentru noi, site-ul TEHNE România a încetat să actualizeze informațiile pentru interesul public, acest studiu nefiind reluat până în prezent. Prin urmare, am...